اولین جلسه کمیته پذیرش با حضور استارتاپ ها …

پارس فاندینگ در جهت افزایش شناخت تیم پذیرش با استارتاپ ها، از بنیانگذاران درخواست کرد جذابیتها و مدل کسب وکار و ایده های خود برای تیم پذیرش ارائه کنند.

دیروز، یکشنبه ۱۳ آبان ۹۷ دومین جلسه کمیته پذیرش شرکت تامین مالی جمعی پارس فاندینگ با حضور استارتاپ ها در محل شرکت پارس فاندینگ برگزار شد .کمیته پذیرش شرکت نوآوری مالی پارس فاندینگ را سولماز صادق نیا، شقایق بهشتی، حسام اسدی، رامین کمیلیان، مرتضی میری، مهدی زاهدی اول، مهدی نادعلی، شایان شلیله، رضا الفت نسب و هومن دیهیمی تشکیل می دهند. در این جلسه بنیانگذاران استارتاپ های اسپیداپ، پیچاپ، بی پارک، کادوچی، یادبان و دنگی پال به معرفی کسب و کار خود پرداخته و مدل کسب و کار و ارزشهای افزوده ایده های خود را در خصوص جذب سرمایه برای کمیته پذیرش این مجموعه تشریح کردند.

 

اسپیداپ که سامانه توزیع و پخش هوشمند کالا در تهران است، اولین استارتاپی بود که در جلسه دیروز به معرفی ارزشهای خود پرداخت. بنیانگذار اسپیداپ گفت:

 فروشگاه های کوچک برای ارسال کالا به سمت اپلیکیشن های موجود در بازار می روند که هزینه زیادی دارد، فروشگاه های بزرگ نیز سعی می کنند خودشان ارسال کالا را مدیریت کنند، که علاوه بر هزینه بسیار بالا نیازمند نیروی انسانی بیشتر است و همچنین سبب عدم تمرکز بر هدف اصلی می شود. خدمات اسپیداپ شامل جمع آوری بسته ها، طبقه بندی و برچسب زدن و ارسال کالاست. اسپیداپ به سبب بهره وری از تکنولوژی پیشرفته هزینه ارسال کالا را نسبت به رقبای سنتی به میزان بسیار زیادی کاهش داده است.

 

مجید نشاسته ریز هم بنیانگذار استارتاپ پیچاپ که سرویس آنلاین  طراحی و چاپ کتاب عکس است، با نام بردن از محدودیت آلبوم های عکس، زمان و هزینه طراحی آلبوم های قدیمی به عنوان عواملی که مانع از چاپ عکس های دیجیتال می شوند، گفت:

 پیچاپ سایتی را طراحی کرده که واکنش گراست، رابط کاربری راحتی دارد، می تواند آلبوم ها را در سایز ها و کیفیت های مختلف طراحی کند. خروجی وبسایت به لحاظ کیفی کاملا قابل چاپ بوده و پس از بازنگری کاربر می توان آلبوم را چاپ کرد.

 

خانیزاد، بنیانگذار بی پارک که اپلیکیشن ارائه آنلاین پارکینگ است؛ نبود جای پارک را علت ایجاد ۳۰ درصد از ترافیک پایتخت عنوان کرد و گفت:

  نبود جای پارک سبب هدر رفت میزان قابل توجهی سوخت و اتلاف ۱۵ تا ۴۵ دقیقه زمان رانندگان می شود. بی پارک قصد دارد به طور آنلاین پارکینگ های عمومی، حاشیه ای، خصوصی و سازمانی را مدیریت کرده و به کاربران ارائه دهد. طبق اطلاعات ما ۵ میلیون جای پارک در تهران وجود دارد، که از این میزان ۱ میلیون متعلق به شهرداری بوده و دو و نیم میلیون دیگر را به طور طبیعی مردم استفاده می کنند. یک و نیم میلیون جای پارک باقی می ماند، که امکان مدیریت آن وجود دارد.

 

آیدین و آرین بهرمن، هم بنیانگذاران استارتاپ کادوچی که در زمینه خرید اینترنتی کادو فعالیت می کند، اینگونه جاذبه های کسب و کار خود را برای کمیته پذیرش شرکت تأمین مالی جمعی پارس فاندینگ تشریح کردند:

 کادوچی فرایند انتخاب، خرید و ارسال هدیه را آسان می کند. از مزیت های کادوچی مشاوره به کاربران برای انتخاب هدیه است. کادوچی از سال ۹۱ شروع به کار کرده و برای سه ماهه آخر امسال و همچنین سالِ پیش رو برنامه های متفاوتی دارد که نیازمند تأمین سرمایه است.

 

بنیانگذار استارتاپ یادبان استارتاپ خود را اینگونه معرفی کرد:

 یادبان برای نکوداشت یاد رفتگان تاسیس شده است. می خواهیم این وبسایت جانشین اعلامیه های ترحیم شود. خدمات فیزیکی یادبان شامل ارسال تاج گل، تهیه لوازم پذیرایی مراسم ختم و هماهنگی برای رزرو سالن های پذیرایی است. دایرکتوری مساجد و تامین کنندگان خدمات از جمله خدمات آنلاین یادبان است. ثبت اعلامیه در یادبان به طور رایگان انجام می شود. کاربران می توانند برای رفتگان خود در یادبان پروفایل ساخته و عکس و ویدئو آپلود کنند. صفحه ها توسط صاحبان پروفایل قابلیت بروز رسانی دارد تا برای مثال سالگرد ها در یادبان اعلام شود.

 

دنگی پال آخرین استارتاپی بود که در دومین جلسه کمیته پذیرش شرکت تامین مالی جمعی پارس فاندینگ معرفی شد:

 دنگی پال پل ارتباطی بین بازار سنتی و بازار آنلاین است. زمینه ای را فراهم آورده ایم که افراد بتوانند به وسیله شماره تلفن همراه خود به طور دنگی هزینه مسافرت و یا رستوران را پرداخت کنند. رقبای ما بلفی و ایران کارت هستند که برای ارائه خدمات نیازمند کارت هستند ولی این شیوه در حال منسوخ شدن است. تیم ما شامل ۸ نفر است و ۵ ماه از خدمات شتابدهنده سریر استفاده کرده ایم.

 

گفتنی است برای حفظ اطلاعات و حریم خصوصی، اعداد و ارقام مطرح شده از سوی استارتاپ ها در جلسه با کمیته پذیرش پارس فاندینگ در این گزارش مطرح نشده اند

دیدگاهتان را بنویسید